Megérkezett a The Last Jedi első előzetese

2017. április 15. 11:33 - Lord Caplinz

Lássuk az első benyomásokat

Valószínűleg már mindenki látta. Az elsőre egész hihető kamutrailer(ek) után napvilágot látott a Star Wars Episode VIII hivatalos előzetes is. Csalóka az a 2 perces időtartam, mert ez eddig talán a leglassabb sodrású előzetes a filmsorozat történetében:

Valljuk be, túl sokat nem mutat, sőt, az embernek talán joggal lehet olyan érzése, hogy a videót a hetedik epizód és a Rogue One egyes jeleneteiből vágták össze. De nézzük a legérdekesebb momentumokat:sw01.jpgValószínűleg a nemrég elhunyt Carrie Fishert látjuk Leiaként egy holografikus vezérlőállásnál. Most ez szerintem mindenkinek egy fájdalmasabb kép a történtek miatt. Eközben mégis valahogy olyan érzés kerülget, mintha maga Leia is CGI lenne. Ez talán a digitális felvétel és a színek miatt lehet.sw02.jpgCsendélet: Összetört maszk, szilánkokkal. Lehet, hogy nekem van még reggel, de sem a Kylo maszkot, sem a Vader maszkot nem vélem egyértelműen felfedezni benne. Bár, utóbbira jobban emlékeztet. Valószínű, hogy ez egy pórul járt fekete páncélos rohamosztagos maradványa. Talán.
sw03.jpgEz a snitt szó szerint a levegőben lóg. Egy (vagy a Coruscanti?) Jedi templom ősi kódexei lehetnek. Esetleg inkább Luke gyűjteményéből származnak? A kép alapján a Gyűrűk Ura egyik elveszett jelenete is lehetne. Kifejezetten fantasy-íze van a dolognak. De ez nem baj, mert kicsit Yodát és a Dagobát hozza nekem vissza, amire nyilván egy analógia lesz Luke főhadibarlangja és tanításai Rey-nek a szigetvilágon.
sw04.jpgKözeli a fentebb említett könyvről, rajta a Jedi Rend szimbóluma. Ha tényleg Luke őrzi a könyveket, akkor ejnye-bejnye, hogy nem használ párátlanítót a barlangban!sw05.jpgNekem ez a kedvenc pillanatom. Tudjátok mi ugrik be? Az Episode 1. És most mondhatnátok, hogy "na és, az mééér jóóó?" - Nos, nekem azon belül is az az érzés jön vissza, mikor kijött az első EP1 trailer, és csak kapkodtuk a fejünket, hogy: "Ez mi? Az mi?" Konkrétan a fogatverseny képeire gondolok. De főképp arra az érzésre ami akkor kerítette hatalmába az embert. Fantasztikus volt.
Azóta persze sok-sok lézer kifolyt már a képernyőből, és a világ megváltozott, mégis, nekem most ez egy szívmelengető, nosztalgikus érzés.
sw06.jpg(Uppsz, egy kis jutyúb morzsa ott maradt. Nem baj; prodáksön veljú.) Mintha egy új fogatversenyt látnék. Tetszik a hajók újszerűsége. Tetszik ez a piros izé ami kijön belőlük. Nyilván nem ok nélkül. Újabb sivatagos helyszínt láthatunk; úgy látszik ettől már nem szabadulhat a széria. De ez legalább sziklás-sós ízesítésű, és nem el classico. Ez nekem a trailer csúcspontja.
sw07.jpgFinn. Továbbra is felépülőben az EP7 óta? Vagy csak meditál a csata előtt? A kispárna nekem az előbbire utal. (Esetleg egy Finn szauna? Hö. Hö... Höhö...)sw08.jpgNa, ez szerintem egy visszaemlékezés lesz. Azt látjuk, ahogy Luke és R2 az előző epizódban (és trailerben is) felvillant egy egyértelműen identikus jelenetben. Úgy gondolom, most ez jobban ki lesz bontva. Talán Luke és Kylo korábbi cívódását láthatjuk? Vagy nem is flashback volt amit Rey látott, hanem Flash-forward? :o
sw08b.jpgValszeg az előző folytatása. Phasma kapitány érkezik melegedni. Akár az előző film egyik nem használt snittje is lehetne.
sw09.jpgJedi Visszatér, valaki? Mintha az endori csatát látnám. De ezt nem rosszból mondom. Nekem még mindig az az űrcsata-jelenet a non plus ultra. Tudom-tudom, a Rogue One se szarral gurigázott, de a gyerekkor az gyerekkor, tudjátok.

Végső verdikt: Nem ezt vártam, de örülök, hogy minimálisat árul el az első előzetes. Végül is ez a teaser dolga. Félek, hogy sokan előveszik az "ezt már láttuk" kártyát, bár, én is osztottam ebből rendesen. Talán velem van a baj, de nekem ezt még nyugdíjig el fogják tudni adni újra és újra.

Többnyire jó érzéseim vannak. The best is yet to come... i guess.

A trailerrel egyidőben megérkezett a film első teaser-plakátja. Érdekes. Mondhatnám, rendhagyó. Mintha a 80-as évekből jött volna, ami azért nem szitok. Abrams mondjuk már biztosan kapja az ívet a lensflare miatt...
new2.jpg

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://roliszerint.blog.hu/api/trackback/id/tr812427935

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása